PETER GHYCZY. 50 YEARS OF FUNCTIONALISM.

In augustus 1968 ontwierp Peter Ghyczy de garden egg. De designer wenste in die tijd de technische kwaliteiten van een nieuw plastic verkennen, polyurethaan. Peter Ghyczy had een comfortabele tuinfauteuil voor ogen waarvan het kussen kon worden beschermd tegen slechte weersomstandigheden. Sindsdien is de garden egg een iconisch stuk geworden van het design van de jaren '60 dat zijn weg vond naar de permanente collecties van musea van over de hele wereld.

Dit designstuk wordt eveneens vaak gebruikt als case study in designscholen. Naast de garden egg maakte Peter Ghyczy nog tal van objecten die de geschiedenis van het design van de tweede helft van de 20ste eeuw kleurden.

Reden genoeg voor het ADAM om een blik te werpen op het creatieve proces, het werk en het oeuvre van deze getalenteerde designer.

Activiteiten Pers