ARTVIEW#4

A private collection

Artview wordt voorgesteld in het kader van Art Brussels.

In het kader van Art Brussels nodigt Artview ieder jaar een liefhebber van hedendaagse kunst uit om zijn kunstwerken voor te stellen. Meer nog dan een tentoonstelling is Artview een artistieke ontmoeting die de bezoeker uitnodigt om te begrijpen hoe een collectie tot stand komt, en wat haar samenhang en eigenheid bepaalt.

Dit jaar stelt Artview een privécollectie voor gericht op Figuration narrative, Nouveau Réalisme en Europese Pop Art. De drie artistieke stromingen delen samen een scherpe politieke en sociale kritiek, een houding die de grote lijnen van zijn collectie bepaalt.

Artview#4 toont kunstwerken van César, Christian Babou, Gérard Deschamps, Raymond Haines, Alain Jacquet, Jean Pierre Raynaud, Peter Saul, Daniel Spoerri, Hervé Télémaque, Jacques Villeglé en de Belgische Evelyne Axell.

Evelyne Axell - Ice cream 2, 1967

Olie op doek, 100 x 100 cm

Evelyne Axell schildert Le joli mois de mai [1970] in haar woonkamer [Brussel], 1970 © Privé-archief

Jacques Villeglé, Carrefour Algérie-Evian, 1961