DESIGN GENERATIONS

Intersections 5

Tentoonstelling gepresenteerd in samenwerking met Wallonie-Bruxelles Design Mode (WBDM) als onderdeel van de biënnale hedendaags design in het ADAM.

Design Generations laat de bezoeker anders kijken naar design door een onderscheid te maken tussen onderwerp en voorwerp. Een verhaal voor kinderen dat, dankzij een leuke opstelling en interactieve animaties, het belang van design en haar culturele waarde naar voor brengt. Maar vooral, een ervaring die ons in staat stelt om de voorwerpen die ons omringen beter te begrijpen, in onze huizen en in onze steden, die net als de personages in een verhaal een betekenis hebben en geven aan het leven.

Deze tentoonstelling is een eerbetoon aan het leven, het onze en dat van de designobjecten: alledaagse interfaces, kostbare erfenis van zaken uit het verleden, sociale en esthetische ervaringen, modellen van duurzame productie- en economie, innovatieve voorstellen voor een betere toekomst.

Pers Activiteiten