SOVIET DESIGN. RED WEALTH

Soviet lifestyle from post war USSR until the Olympic Games of 1980

Soviet Design. Red Wealth is de eerste retrospectieve die designobjecten en grafisch werk ontworpen in de Sovjet-Unie in de afgelopen eeuw samenbrengt. Dit is een samenwerking met het Moscow Design Museum.

Van de jaren vijftig tot de Olympische Spelen in Moskou (1980) toont de tentoonstelling iconische stukjes van de Sovjet-levensstijl, voorbeelden van grafisch en industrieel ontwerp, technische tekeningen en prototypes van Sovjet-ontwerpers uit het Moscow Design Museum en privé-collecties. De tentoonstelling is onderverdeeld in secties, die elk een bepaald aspect van de levens- en materiële cultuur van een Sovjet-burger belichten: de kindertijd en vrijetijdsbesteding, sport en openbare evenementen, visuele communicatie en verpakkingsontwerpen, meubels en huishoudelijke producten, precisie-ontwerpen en industriële productie, en unieke projecten van het All-Union Research Institute of Technical Esthetics (VNIITE). Nu, wanneer het Russische ontwerp van de 21ste eeuw wordt gevormd, is het belangrijk om terug te kijken naar de prestaties van de afgelopen decennia en de namen te onthullen van de ontwerpers die de levensstijl van de mensen uit de Sovjet-Unie vorm gaven.

Pers Activiteiten